Central Inköpare Saint-Gobain Distribution Sweden
Saint-Gobain Distribution Sweden omfattar bolagen Bevego, Dahl, Kakelspecialisten, Konradssons Kakel och Optimera samt flera spännande dotterbolag. Bolagen inom Saint-Gobain Distribution Sweden levererar alla former av byggmaterial till Sveriges kunniga hantverkare inom plåt, vs, va, kakel och bygg. Inom bolagen jobbar drygt 3 000 branschkunniga medarbetare. Sammanlagt har vi över 180 butiker och etableringar runt om i Sverige. Saint-Gobain Distribution Sweden ägs av Saint-Gobain som är en av världens äldsta industrikoncerner, börsnoterad i Paris.
Nu söker vi en Central Inköpare som vill vara med och utveckla vårt framtida arbetssätt med drift/indirekta inköp.
I rollen som Central Inköpare kommer du att få utforma och driva inköpsstrategier som inte bara effektiviserar våra processer utan också bygger hållbara relationer med våra leverantörer. Här på Saint-Gobain Distribution Sweden är affärsmannaskap, proaktivitet och compliance inte bara ord – de är våra ledstjärnor.
Några av dina ansvarsområden:
- Stötta våra avtalsägare och koordinera aktiviteter i inköpsprocessen för att ta beslut som säkerställer driftinköp av högsta kvalitet och bästa värde.
- Driva upphandlingar i samarbete med avtalsägare genom hela processen.
- Säkerställa att vi följer alla policyer och riktlinjer, etiska krav och miljökrav.
- Utveckla och förbättra våra inköpsprocesser för att skapa en effektiv och hållbar verksamhet.
- Analysera och optimera för kvalitetsförbättringar och kostnadsbesparingar.
Du får en nyckelroll i att centralisera och effektivisera driftinköp för hela koncernen, vilket ger dig möjlighet att påverka på riktigt!
Varför jobba hos oss
Som en del av Saint-Gobain, en global aktör med en stark vision för hållbart byggande, får du möjligheten att arbeta i en dynamisk och innovativ miljö. Vår vision är att vara den ledande möjliggöraren av hållbart byggande i Sverige. Tillsammans gör vi skillnad och strävar efter att forma framtidens byggindustri – på den resan vill vi ha med dig!
Vi söker dig!
För att trivas och lyckas i denna roll ser vi gärna att du har en relevant högskoleutbildning inom ekonomi eller något relaterat område. Du har 3-7 års dokumenterad erfarenhet av framförallt driftinköp (indirekta inköp), gärna i en större koncern. Din analytiska förmåga är stark och du har en fallenhet för att identifiera och implementera effektivitetsförbättringar. Du är social och skicklig på att bygga långsiktiga relationer och samarbeta med olika avdelningar. Dina kommunikations- och förhandlingsfärdigheter håller hög klass och du har gedigen erfarenhet av att säkerställa regelefterlevnad och uppföljning av avtal.
Vi värderar dina personliga egenskaper högt och söker dig som är framåtblickande, proaktiv med en affärsinriktad och engagerad inställning. Du är orädd, driven, strukturerad och analytisk. Du behöver vara flytande i Svenska och Engelska, i både tal och skrift.
Vill du ta nästa steg i din karriär?
Vi välkomnar din ansökan! Klicka på "Ansök" och ladda upp ditt CV så snart som möjligt, senast den 20 december. Observera att urval sker löpande, och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Innan anställning kan drogtest och bakgrundskontroll bli aktuella.
Välkommen att bli en del av vårt fantastiska team på Saint-Gobain Distribution Sweden! För mer information om vår verksamhet, klicka här.
Denna tjänst är placerad på vårt moderna kontor i Bromma och du rapporterar direkt till Hanna, vår Internal Control Manager & Indirect Procurement Lead.
Tveka inte att bli en del av- och bidra till vår spännande resa på Saint-Gobain Distribution. Vi ser fram emot din ansökan!
Saint-Gobain Distribution Sweden - Företagspresentation Saint-Gobain Distribution Sweden AB (SGDS) är moderbolag för Bevego, Dahl, Optimera, Kakelspecialisten och Konradssons Kakel med respektive dotterbolag. Tillsammans omsätter vi drygt 16 miljarder, har över 170 etableringar och är nästan 3 000 medarbetare. Vi är alla specialister inom våra branscher och sätter en ära i att vara det. Tillsammans erbjuder vi Sveriges bredaste specialistsortiment av produkter och tjänster inom området bygg och installation. I moderbolaget, SGDS, finns alla gemensamma affärsstödjande funktioner som: ekonomi, IT, HR, affärsstöd, affärsutveckling, hållbarhet och logistik. Det underlättar för våra säljande bolag så kan fokusera på det de kan bäst, att ge det bästa produkt- och serviceerbjudandet till alla våra 150 000 kunder. https://saint-gobaindistribution.se/