Inköpschef till Dahl
Till Sveriges ledande handelsföretag inom VVS, Dahl Sverige, söker vi nu en driven Inköpschef. I Dahl är planering, styrning av sortiment och inköp nyckeln i vår fortsatta utveckling - som Inköpschef blir du en nyckelspelare i utvecklingen av Inköpsrollen.
Om rollen: Som Inköpschef inom Supply Chain ansvarar du för att leda och utveckla företagets inköpsarbete med målsättningen att upprätthålla tillgänglighetsmålen och lagervärdesmålen i centrallager och butiksnätet. Du kommer att bygga och upprätthålla starka relationer med leverantörer och säljorganisationen samt optimera inköpsprocesser för att stödja företagets övergripande mål och tillväxt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Utveckla och implementera inköpsstrategier som är i linje med företagets mål.
- Övervaka och analysera marknadstrender för att identifiera möjligheter och risker.
- Hantera och utveckla relationer med leverantörer för att säkerställa hög kvalitet och leveranssäkerhet.
- Leda och coacha inköpsteamet för att uppnå höga prestationer.
- Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa att inköpsaktiviteter stödjer företagets behov och mål.
- Optimera och övervaka inköpsprocesser för att säkerställa effektiv volymplanering och lagerhantering.
- Säkerställa att alla inköpsaktiviteter följer säkerhets- och kvalitetsstandarder inom Supply Chain.
- Implementera och använda tekniska verktyg och system för att förbättra inköps- och planeringsprocesser.
Kravprofil:
- Relevant högskoleutbildning inom ekonomi, logistik eller liknande område.
- Minst 5 års relevant erfarenhet, varav minst 2 år i en ledande roll.
- Goda kunskaper i inköps- och logistikprocesser.
- Erfarenhet av lagerstyrning med god förmåga att leda och styra genom alla lagdelar i organisationen
- Analytisk och strategisk tänkande med förmåga att fatta beslut baserade på data och marknadsinsikter.
- Teknisk kompetens inom användning av inköps- och planeringssystem.
- Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.
- Vi ser gärna att du har en hög kommunikativ förmåga i kombination med ett processorienterat arbetssätt och faktadrivet tänk
Varför arbeta hos oss?
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare! Hos oss arbetar en fantastisk laguppställning av duktiga, engagerade medarbetare med servicekänsla ut i fingerspetsarna. Vi vet att en positiv arbetsplats där alla kan vara sig själva, utvecklas och trivas är A och O för vår framgång och för att våra kunder ska välja oss! Att jobba på Dahl innebär variation och en möjlighet att vara en del av det stora bolagets trygghet samtidigt som du upplever entreprenörsandan av det lilla bolaget. Vi har ambitiösa hållbarhetsmål där alla är med och gör skillnad. Säkerhet är vår högsta prioritet och vi arbetar tillsammans varje dag för en hälsosam och säker arbetsmiljö.
Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placeringsort på vårt kontor i Bromma, Stockholm.
Ansökan
Vi läser ansökningar och intervjuar löpande – skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt dock senast 2 maj
Kontaktperson
Jonathan Mankowitz, jonathan.mankowitz@dahl.se
Om bolaget
Dahl är ett handelsbolag som arbetar med inköp, försäljning och logistik. Vi tillgodoser marknadens behov av produkter inom VVS, Mark & VA, Industri, Fastighet och Kyla. Vi ingår i Saint-Gobain Distribution Sweden (SGDS) som ägs av den franska industrikoncernen Saint-Gobain. SGDS omfattar bolagen Dahl, Bevego, Optimera, Kakelspecialisten och Konradssons Kakel. Tillsammans har vi Sveriges bredaste sortiment av produkter och tjänster inom området bygg och installation. Vi har över 150 000 proffskunder, omsätter drygt 19 miljarder, har över 180 etableringar och är nästan 3 000 medarbetare. Vi är specialister i samverkan – det gör oss unika på svensk marknad. Vi strävar alltid efter att göra allt lite bättre. https://saint-gobaindistribution.se/, https://www.dahl.se