Meny
Meny

Enhetschef Optimera Årsta

Stockholm Årsta Sista ansökningsdag: 2025-05-30

Vill du arbeta i en relationsdriven bransch som andas personlig service, försäljning och framåtanda? Vår vision är att vara den ledande möjliggöraren av hållbart byggande i Sverige. Vi tar ansvar för våra medarbetare, kunder och vår planet, vill du vara med och göra skillnad?

Vill du med ett engagerat ledarskap, strategiskt arbetssätt och starkt driv, bidra till Optimeras fortsatta framgång i Årsta?

Nu erbjuds möjligheten till en mycket intressant och utvecklande ledarroll, där din erfarenhet från byggbranschen, kombinerat med goda ledaregenskaper värdesätts.

Optimera Svenska AB är en ständigt växande aktör inom byggbranschen och söker nu en strategisk, affärsdriven och kundorienterad enhetschef till enheten i Årsta.  

Om tjänsten

Som enhetschef ansvarar du för enhetens resultat, arbetsmiljö och säkerhet, samt för att planera, leda, inspirera, engagera, stötta, coacha och följa upp dina medarbetare. Utöver att leda personal, kommer du själv att ha en viktig roll genom att skapa struktur och goda förutsättningar för att Optimera Årsta fortsätter stärkas.

Som resultatansvarig enhetschef ansvarar du för enhetens försäljning, där lokala och regionala proffsbyggare är dina samarbetspartners – och du leder anläggningen tillsammans med din driftgrupp som består av dig, en sälj-, butiks- och en lagerledare.

Som enhetschef är du ytters ansvarig för försäljning, resulktat och drift samt skapar förutsättningar för kundansvariga att framgångsrikt kunna utveckla Optimeras befintliga kunder, samt för att effektivisera och prioritera säljteamets proaktiva bearbetning av nya kunder.

 Arbetsuppgifter:

  • Fortsätta arbetet med att skapa bygghandelns bästa kundupplevelse.
  • Stötta varje avdelning och individ utifrån förutsättningar och behov.
  • Driva förändring för att tillgodose kundernas behov.
  • Bidra med kompetensförstärkning till teamet.
  • Säkerställa korrekt användande av CRM.
  • Bibehålla fungerande styrning och struktur.
  • Skapa goda förutsättningar genom att planera, driva, inspirera, stötta, coacha och följa upp dina medarbetare.
  • Egen försäljning, genomförande av kundaktiviteter, samt nätverka med marknaden för att bygga varumärket lokalt.
  • Strukturerat och målfokuserat sätta upp strategier med personal, samt följa upp och mäta prestation.
  • Stötta och coacha bygg-, butiks-, och lagersäljare i arbetet med att säkerställa rutiner och processer.
  • Driva interna personal-, drift och säljmöten.

Om dig

Vi söker dig med chefserfarenhet och mycket goda ledaregenskaper. Vi vill även att du har tidigare försäljningsvana mot yrkeskund och stor förståelse för proffsbyggarens behov och köpprocess. Erfarenhet från bygghandeln är starkt meriterande.

I rollen som Enhetschef stöttar du hela teamet i att leva efter Optimeras värderingar: personligt – tryggt – enkelt, samt att ett gott arbetsklimat och kundengagemang efterlevs. Vi ser därför att du är modig, tydlig, nyfiken, social och en god relationsbyggare.

Vi tror att du är en person som drivs av att utvecklas tillsammans med ditt team och att nå gemensamt uppsatta mål. Du har en god kommunikativ förmåga samt vana av att skapa lönsamhet i en växande organisation. Du är en tydlig, inspirerande och empatisk ledare som bygger laget.

Vidare ser vi att du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.

B-körkort är ett krav. 

Varför arbeta hos oss?  
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare! Hos oss arbetar en fantastisk laguppställning av duktiga, engagerade medarbetare med servicekänsla ut i fingerspetsarna. Vi vet att en positiv arbetsplats där alla kan vara sig själva, utvecklas och trivas är A och O för vår framgång och för att våra kunder ska välja oss! Att jobba på Dahl innebär variation och en möjlighet att vara en del av det stora bolagets trygghet samtidigt som du upplever entreprenörsandan av det lilla bolaget. Vi har ambitiösa hållbarhetsmål där alla är med och gör skillnad. Säkerhet är vår högsta prioritet och vi arbetar tillsammans varje dag för en hälsosam och säker arbetsmiljö.  

Vi erbjuder bland annat kollektivavtal, friskvård, unika personalrabatter och möjlighet till fördelaktigt aktiesparande. 

Avslutningsvis

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placeringsort Årsta, tillträde enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas vid behov. 

Vi läser ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, 2025-05-30.

Inför anställning hos Optimera kan drogtest och bakgrundskontroll bli aktuellt.

Välkommen med din ansökan!

 

 

Optimera - Företagspresentation Optimera är en av Sveriges ledande bygghandelskedjor för yrkeskunder med fokus på kvalitet, service och flexibilitet. Vi är alltid på tå för att vara det självklara valet för proffs inom bygg. Vi ingår i Saint-Gobain Distribution Sweden som ägs av den franska industrikoncernen Saint-Gobain. SGDS omfattar bolagen Optimera, Bevego, Dahl, Kakelspecialisten och Konradssons Kakel. Tillsammans har vi Sveriges bredaste sortiment av produkter och tjänster inom området bygg och installation. Vi har över 150 000 proffskunder, omsätter drygt 19 miljarder, har över 180 etableringar och är nästan 3 000 medarbetare. Vi är specialister i samverkan – det gör oss unika på svensk marknad. Vi strävar alltid efter att göra allt lite bättre. https://saint-gobaindistribution.se/, https://www.optimera.se/bygghandel/proffs
Kontakt:
Peter Wendel, Regionchef
peter.wendel@optimera.se